They Were Just People: an Excerpt
Two circles, twice the same image: a restless pool of simmering tar. The soundtrack also evokes hellish associations with an eyewitness report of atom bombs dropping on Japan. The abstract image and resigned voice of a nurse lift the factual information to a different level, as if we are looking at an MRI scan of someone’s thoughts.