The Masked Monkeys
Berlin-based duo OJOBOCA mix spiritualism and ethnographic filmmaking in their observation of Javanese masked monkey performances that originated as religious rites to invoke the dead. Together with the monkeys and their masters, we find ourselves in the area where shadows, dreams and death meet.