In this true story, the British queen’s younger son George (Colin Firth) has a serious stammer and is forced to work on it when his father dies. The successor to the throne, George’s older brother, has to abdicate, and the stutterer unexpectedly becomes king. Europe is on the brink of war, and the British are desperate for a charismatic leader who can address them reassuringly. Unfortunately, George can’t. His wife Elizabeth introduces him to the excentric speech therapist Lionel (Geoffrey Rush), who uses unorthodox methods. More than an historical costume drama, The King’s Speech is a visually strong psychological drama. With intelligent British dialogues, beautiful camerawork and brilliant performances from Firth and Rush. Both make believable individuals of the historical figures they play. Already nominated for various Golden Globes, and winner of the audience award at the Toronto Film Festival 2010.