Yasmin Ahmad is one of the directors who made a short film for the project 15Malaysia. She died last year of a brain haemorrhage. In memory of Ahmad, this compilation of fifteen films includes a 'making of' her film Chocolate, which is a clear commentary on the racial segregation developing in Malaysia. Just like Ahmad, fourteen other exponents of Malaysia's New (or No) Wave film generation provide their vision of present-day society in a few minutes.
That results in a varied selection, both in form - varying from documentary to stylised montage of black-and-white photos - and in substance: from a humorous manual for halal slaughter to contemplation on a future Big Brother society in which everyone is in a different family each day.