Yasmin Ahmad is een van de regisseurs die een korte film maakte voor het project 15Malaysia. Zij overleed het afgelopen jaar aan een herseninfarct. Ter nagedachtenis aan Ahmad bevat de compilatie van vijftien films een 'making of' van haar film Chocolate, die een duidelijk commentaar is op de zich in Maleisië ontwikkelende rassenscheiding. Net als Ahmad zetten nog eens veertien exponenten van Maleisiës filmische New (of No) Wave-generatie hun visie op de huidige samenleving in een paar minuten neer.
Dat resulteerde in een divers aanbod, zowel in vorm - die varieert van documentaire tot een gestileerde montage van zwart-witfoto’s - als in inhoud. Van een geestige handleiding voor halal slachten tot een contemplatie op een toekomstige Big Brother-maatschappij, waarin iedereen elke dag deel uitmaakt van een ander gezin.