His Affair with Time
Like many parents before him, Ondák documented his young son’s growth over a number of years by making marks on a door frame. The two photos appear to be identical. By duplicating the image he emphasizes the passage of time: the intervals between the different marks, and simultaneously, the ephemerality of a moment in time.