The Spirit of Enquiry
CERN is the largest gathering of knowledge in the history of mankind, larger even than the Apollo moon missions. Thousands of scientists are lowering hundreds of tonnes of equipment into a deep underground cavern in order to examine almost infinitely tiny fragments of atoms. ‘When I made the final prints of the Large Hadron Collider, they resembled, cupolas, crop circles or Tibetan mandalas.’ (SN)