Mechanical Nights
In her previous video, Molecular Black, we saw a choreography by Gourfink and Toeplitz as the basis for an investigation into the colour of digital black. In Mechanical Nights, the fairytale The Little Mermaid by Hans Christian Andersen is used as a basis to move from resemblance to abstraction in the pixel concept.