A jinx is an angry spirit or a hopeless situation. In this short dance film, the jinx is stronger than two breathtaking women who try to knock one another down despite their tight bond. The film is a collaboration between the experimental film maker Karel Doing and the Rotterdam dance group Lieber Gorilla.