Een jinx is een boze geest of een hopeloze situatie. In deze korte dansfilm is de jinx sterker dan twee adembenemende vrouwen die, ondanks hun hechte band, elkaar te gronde richten. De film is een samenwerkingsverband tussen de experimentele filmmaker Karel Doing en de Rotterdamse dansgroep Lieber Gorilla.