Anaconda Targets
‘We don’t have time to get scared, everything happens in a few seconds. The sight lights up just in front of the windshield, everything is ready for the computer to do its work. It’s the computer that has the last word.’ (Paul Virillio) About 2,000 troops from the US-led military coalition were engaged in close combat on March 4, 2002 with small pockets of suspected Al Qaeda and Taliban fighters in the rugged terrain of northeastern Afghanistan, as part of a mission called Operation Anaconda… The footage in this film was recorded during the mission. (Dominic Angerame)