Anaconda Targets
‘We hebben geen tijd om bang te zijn, alles gebeurt binnen een paar seconden. Je ziet niet veel verder dan je voorruit, de computer staat paraat om zijn werk te doen. De computer heeft het laatste woord.’ (Paul Virillio) Zo’n tweeduizend manschappen van de coalitie raakten op 4 maart 2002 verwikkeld in een gevecht met groepjes strijders van Al-Qaida en de Taliban in het onherbergzame noordoosten van Afghanistan. De fragmenten in de film zijn gemaakt tijdens de missie, die de naam Operatie Anaconda droeg. (Dominic Angerame)