Impressive and dramatic found-footage documentary about the worldwide issue of emigration and immigration. The theatre- and film-maker Martone and his co-directors/editor Quadri show clearly in this film that behind every painful immigration problem, an equally painful immigration problem is hidden. Many features in this programme section look, directly or indirectly, at the very topical problem of major streams of emigration and immigration. Ports are still traditionally the places of transit, be it legal or illegal, and many refugees still do not travel by plane. Un posto al mondo is explicitly about the pain of the present movements of peoples and only en passant about ports (even though home-base for the film-makers is Naples and the film includes shocking pictures of boat refugees). The largest part of the film is made up of impressive images from all corners of the world that were found in the news archives of the Rai. Some pictures were never used in news broadcasts, because they were too shocking. Using an ingenious associative editing style, pictures of wars, natural disasters and refugee camps from all continents are linked with the lives of legal and illegal refugees and immigrants in Italy. A smaller part of the film comprises pictures of rehearsals with Martone of the play Oedipus Rex by Sophocles, with a choir made up of immigrants of many nationalities. (GjZ)