Riders of Justice
Anders Thomas Jensen, scriptwriter for filmmakers like Susanne Bier and Kristian Levring, feels at home in many genres, yet his own directorial style sticks out. Just like Adam’s Apples (2005) and Men & Chicken (IFFR 2016) his latest film is a black comedy with a plot only he could come up with.
Riders of Justice starts with a series of sad events: a stolen bike, dismissal, a train accident. Coincidence or a causal link? Data analyst Otto (Nikolaj Lie Kaas) examines the matter aided by his eccentric colleague Lennart (Lars Brygmann) and their even stranger friend Emmenthaler (Nicolas Bro). Together with professional soldier Markus (Mads Mikkelsen), who lost his wife in the train wreck, the men develop into angels of wrath.
The mission leads to results, though perhaps not the intended ones. Riders of Justice’s bone-dry humour and inimitable logic makes it another absurdist, yet educational and moving highlight in Jensen’s oeuvre.
Please note: Not an invitee or a donor of the festival? Then choose the 21:00 screening to join us for the Official Opening IFFR 2021! Buy a ticket for the on demand screening if the online premiere is sold out.