Manifesto
Newly migrated into a university and an open-plan campus building, an art school feels cornered by a suffocating culture of surveillance and administration. Staff and students find ways to subvert control through secret operations. Drawing on her own experiences as an art teacher, Oslo-based Ane Hjort Guttu explores what you trade away when creativity is replaced by order, and provides us with action plans for how to be the playful rebel. Winner KNF Award, IFFR 2021.