For the Sake of Calmness
How does one visualise an amorphous idea, one that has become abstract to the point of obscurity? Landscape, real and imagined, provides the backdrop for a visual narrative, while sound, intertwined with a self-narrated monologue, adds a third dimension to this specific portrayal. Newsha Tavakolian is detached from the real world and yet achingly affected by it. An experimental take on a reality intensified by the emotional flare of PMS (Premenstrual Syndrome).