No language – nor any culture – is an island. Thus it should not come as too big a surprise that Resurrection’s male star comes from neighbouring Kerala. Mammootty is a multi-award-winning giant of Indian cinema, with more than 300 films to his name, most of them Malayalam-spoken, and with a sprinkling of works in other languages in the mix, including Tamil. It speaks volumes of Ram's daring that he cast transgenderl debutant Anjali Ameer opposite this South Indian acting axiom – extremes of experience meet.
It might be seen as a testament to the support truly great artists provide those who follow in their footsteps, that it’s Anjali Ameer who shines in this dark idyll set in a dazzling, sun-drenched landscape – an uneasy portrait of life on the edge that soon turns into a drama with political undertones.