Geen enkele taal – en geen enkele cultuur – staat op zichzelf. Het kan dan ook geen verrassing zijn dat de mannelijke ster uit Resurrection uit het aangrenzende Kerala komt. Mammootty is een meerdere malen bekroonde gigant van de Indiase cinema die ruim driehonderd films op zijn naam heeft staan, de meeste in het Malayalam, maar ook in een aantal andere talen, waaronder het Tamil. Het getuigt van grote moed dat Ram de transgender debutant Anjali Ameer gecast heeft tegenover deze Zuid-Indiase vaste waarde – twee uitersten qua ervaring ontmoeten elkaar.
Echt grote kunstenaars steunen degenen die in hun voetsporen treden – dat kunnen we opmaken uit het feit dat juist Anjali Ameer de show steelt in deze duistere idylle, gesitueerd in een schitterend, zonovergoten landschap. Een ongemakkelijk portret van het extreme leven dat al snel omslaat in een drama met een politieke ondertoon.