If Ram was able to premiere two films inside a few months, then it is because Taramani was so long in the making. Three years in fact. This might come as a surprise considering this story about the complicated relationship between single mother Althea and brooding loner Prabunath and set in Chennai’s IT-hub doesn’t seem to pose too many production challenges. Narrating modern life with a modicum of verisimilitude can sometimes become an uphill battle, especially when at the end of the day the censorship board steps in and demands changes that violate basic tenets of gender equality.
Taramani became a much-discussed case last autumn when the film was promoted with posters that lambasted the censors’ hypocrisy, such as: “Why did you leave me and go for the movie? – Because it’s an Adult movie, baby. – Fish you, is it only men who are adults?”