Dat Ram in een paar maanden twee films in première kon laten gaan, kwam doordat Taramani zoveel tijd vergde. Drie jaar om precies te zijn. Dat lijkt verrassend omdat dit in de IT-hub van Chennai gesitueerde verhaal over een complexe relatie tussen alleenstaande moeder Althea en de zwartgallige eenling Prabunath niet zo lastig lijkt om te maken. Het moderne leven beschrijven met enige geloofwaardigheid kan soms moeilijk zijn, zeker als de censuurraad op het laatste moment veranderingen eist die de basisprincipes van gendergelijkheid schenden.
Taramani werd afgelopen herfst een veel besproken geval toen de film werd gepromoot met posters die de hypocrisie van de censors hekelden, zoals: “Waarom heb je me verlaten en ben je naar de film gegaan? – Omdat het een ‘adult movie’ is, schat. – Krijg het heen-en-weer, zijn alleen mannen volwassen?”