Untitled (three moons)
Zoals bij meer van Maruyama’s werk doet de beschrijving van deze dubbele 16mm-projectorvoorstelling het bijzondere effect ervan geen recht. Twee verlichte stipjes dansen in het donker, en leggen de onvolkomenheden van de draaiende tandwielen en gemotoriseerde mechanieken van de analoge projector bloot. Als twee dansende hemellichamen die, al heen-en-weer-schietend, onze feilbare blik richten op de gebrekkige framesnelheden.