Adela is ervan overtuigd dat iemand, of iets, haar voortdurend in de gaten houdt. Ze voelt zich niet begrepen door haar familie en de medische wereld. Ze zoekt haar heil in religie en spiritualiteit en vindt enige troost als ze haar verhaal kwijt kan bij een sjamaan. Met een opvallende visuele stijl onderzoekt dit complexe verhaal geestelijke gezondheid en trauma. El Cuerpo de Cristo, Bea Lema’s debuutfilm, is een bewerking van haar gelijknamige graphic novel.