Uit de zakken van dichter Ojārs Vācietis vallen, tuimelen en springen de hoofdfiguren van deze lyrische anekdotes, waaronder een gevoelig paard met een heldhaftig kantje, een uiterst pragmatische zeug met haar talrijke schattige maar ondeugende kleintjes, een nare circusimpresario en een vlieg met een zeepfobie. Net als in The Golden Sieve zijn de liedjes geschreven door de legendarische Imants Kalniņš.