Artist Moon Sori is traumatised by compulsory military service and feels lost in his new country of residence. Where to put all this pain and longing? An intricate play between (auto)biography and fiction, done in a lyrically ascetic, audiovisually rich and seductive fashion.
The first time Stefan Koutzev filmed a scene with fellow Cologne media arts school student Lee Juho, an animation filmmaker and painter, was for a different version of this work – shorter and more scripted. Lee’s cinégénie, though, stuck with Koutzev, out of which he developed the idea for his debut feature Why hasn’t everything disappeared yet, named after Jean Baudrillard’s final essay.
Lee plays artist Moon Sori who’s characterised by the similar behavioural particularities as Lee – a fictional character with roots in the real. That said: Sori is also a reflection of Koutzev, his sense of being lost between his native Bulgaria and the FRG where he grew up and still lives. Creating the film one scene at a time yet from a clear-cut script, Why hasn’t everything disappeared yet discovered its shape and rhythm in the process of its making, Koutzev created a perfect cinematic reflection of spiritual uncertainty – what it means to be a stranger wherever you go.