An elderly shepherd takes on big business when he becomes the only holdout against property developers building a luxury resort in his tiny Sardinian village. A heartwarming underdog story about the things money can’t buy, complete with beautiful scenery and a distinctly Italian sensibility.
On the eve of the millennium, a Milanese businessman (Diego Abatantuono) sets his heart – and his property empire – on building a luxury eco resort in a sleepy Sardinian village. The locals, desperate for work, are delighted, but one barrier stands in the development’s way: Efisio (Giuseppe Ignazio Loi) an elderly shepherd whose family has grazed cows on the idyllic beaches for generations, is refusing to sell his land.
Inspired by a true story, Riccardo Milani’s film is a warm, funny and ultimately rather poignant David and Goliath story, set amidst gorgeous landscapes and anchored by charming performances, particularly from non-professional actor Loi (a real-life shepherd) as a most unlikely hero.