Een oudere herder neemt het op tegen het grootkapitaal als hij zich als enige verzet tegen vastgoedontwikkelaars die een luxueus vakantieoord bouwen in zijn kleine Sardinische dorpje. Een hartverwarmend underdogverhaal over dingen die niet te koop zijn, inclusief prachtige landschappen en een onmiskenbaar Italiaanse blik.
Vlak voor de millenniumwisseling zet een Milanese zakenman met een groot vastgoedimperium zijn zinnen op de bouw van een luxueus eco-resort in een slaperig Sardinisch dorpje. De werkloze inwoners zijn dolblij, maar er is één dwarsligger: Efisio (Giuseppe Ignazio Loi), een oudere herder wiens familie al generaties lang hun koeien laat grazen op de idyllische stranden. Efisio weigert zijn land te verkopen.
Riccardo Milani’s op ware gebeurtenissen gebaseerde film vindt plaats in een schitterend landschap en is een warm, grappig en uiteindelijk vrij schrijnend David en Goliath-verhaal met geweldige vertolkingen, vooral van amateuracteur Loi (een echte herder) als onwaarschijnlijke held.