Commemorative portrait of Lotte Eisner: film critic and historian, co-founder of the Cinémathèque française, author of various major tomes on German film history, mentor of several Young German Cinema luminaries. Born in Berlin in 1896; fled the Nazis for France in 1933; died in Paris in 1993.