Enkel der Geschichte
A playful, sometimes cheeky, always loving portrait of Sibylle Boden-Gerstner, a costume designer for screen and stage as well as the founder of the GDR’s first women’s magazine, sketched by her matrilineal granddaughter, writer-director Laura Laabs (Red Stars Upon the Field, IFFR 2025). An essay on style, fashion and beauty as forces of resistance.