Through expanded cinema, a live radio séance and a performance amidst local trees, the search for these spirits becomes a method. It opens a way into a colonial family history that remained hidden for decades, literally packed away in biscuit tins in an attic. By unfolding this family archive and interweaving it with footage from Schift’s own recent journey to Indonesia, fragmented histories reconnect. What emerges is a layered narrative of diaspora and remembrance, where ancestral presence flickers back into view and the past is not closed, but actively reimagined.