This political dance film studies the body’s capacity to speak in resistance while society is ruled by capital and surveillance. Portraying an impressive performance by Jordan Achiano, who balances intensity and stillness and is captured with great energy and care, the film accompanies his movements with an excerpt from a KRS-One interview, dissecting capitalism and materialism. How to Dance asks us to think about forms of expression beyond the verbal.