Deze politieke dansfilm onderzoekt het vermogen van het lichaam om verzet uit te oefenen in een samenleving die om geld en controle draait. In de film wordt een indrukwekkend, dynamisch en met zorg vastgelegd optreden van Jordan Achiano, die het perfecte evenwicht vindt tussen intensiteit en verstilling, gecombineerd met een fragment uit een KRS One-interview waarin het kapitalisme en materialisme worden geanalyseerd. How to Dance zet ons aan het denken over expressievormen die verder gaan dan het verbale.