Concrete Kids
You can’t escape the neighbourhood! Lonely Lithuanian teenager Rokas, whose mother works abroad, is trying to rise above his depressing post-socialist housing block by singing in a choir. His only refuge – his voice – quickly turns into a threat, as local gangs hunt him for being branded a snitch. The film views violence as a warped musical, where harsh realism twists into shards of magic around him. Rage against Ravel!