After a freak boating accident, engineer Stephan wakes to find himself engaged to the mermaid princess who saved his life. It’s good for the city, good for business, good for Stephan’s air jet project. There’s only one problem: his wife is a fish.
ChaO’s near-futuristic world of Shanghai comes to life with spectacular neon colours and energetic visuals crafted by Japanese animation production house Studio 4°C. Aoki Yasuhiro’s vibrant fairytale unfolds in a world divided: of land and sea, humans and merpeople. After an animation career spanning three decades, Aoki’s directorial debut offers a simple solution: love. Stephan and ChaO’s bond is tested by cheerleaders and naysayers alike as they learn that choosing your family means choosing the way you see the world. Winner of the Jury Award at Annecy International Animation Film Festival.