Na een bizar bootongeluk wordt ingenieur Stephan wakker en ontdekt hij dat hij verloofd is met de zeemeerminprinses die zijn leven redde. Dat is goed voor de stad, goed voor de zaken en goed voor Stephans air jet-project. Er is maar één probleem: zijn vrouw is een vis.
ChaO’s futuristisch aandoende versie van Shanghai komt tot leven via energieke beelden vol spectaculaire neonkleuren, gemaakt door het Japanse animatieproductiehuis Studio 4°C. Aoki Yasuhiro’s sprankelende sprookje speelt zich af in een wereld die verdeeld is in land en zee, in mensen en zeemeerminnen. Na een animatiecarrière van drie decennia, komt Aoki in zijn regiedebuut met een eenvoudige oplossing: liefde. De band tussen Stephan en Chao wordt op de proef gesteld door toejuichers en tegenstanders, terwijl ze leren dat het kiezen van familie betekent dat je kiest hoe je de wereld ziet. Winnaar van de Juryprijs op het Annecy International Animation Film Festival.