Combining the dread of a macabre fairytale with the suspense of a witchcraft trial, this tale of unfathomable endurance is based on true events. Belgian filmmaker Micha Wald, whose debut Voleurs de chevaux (2007) premiered at Cannes, approaches this untold herstory with an awed tenderness, contrasting strikingly with the twin antagonistic structures beating Marguerite down: blind religion and punishing patriarchy.
Featuring stunning photography and propelled by Salomé Dewaels’s luminous central performance, A Survivor’s Tale demands we confront the profound trials one woman had to endure to remain alive, remain lucid and be free.