A haunting exploration of one of the most polluted places in the world, the Murmansk Oblast in Russia, Unearthed captures dissolution and decay in both environment and material. With Karl Lemieux’s unparalleled eye and a score by composer BJ Nilsen, the film serves as a visual testament to the impacts of industrial contamination.