Unearthed is een beklemmende verkenning van een van de meest vervuilde plaatsen ter wereld, de oblast Moermansk in Rusland. De korte film legt de ontbinding en het verval vast in zowel de omgeving als het materiaal. Met het ongeëvenaarde oog van Karl Lemieux en een soundtrack van componist BJ Nilsen dient de film als een visueel testament voor de gevolgen van industriële vervuiling.