Based on a short story by Franz Kafka, Masloboyshchikov’s debut film is a parable about the relationship between faith and salvation. A strange doctor comes to a neighbouring village to cure a sick child. The doctor thinks the boy should stop pretending, but the boy himself begs the doctor to let him die. Although it is the shortest work in the author’s filmography, The Village Doctor is a unique opportunity to get to know Masloboyshchikov at his most grim and roughshod.