Masloboyshchikovs debuutfilm is een parabel over de relatie tussen geloof en verlossing, gebaseerd op het gelijknamige korte verhaal van Franz Kafka. Een vreemde dokter bezoekt een nabijgelegen dorp om een ziek kind te genezen. De dokter vindt dat de jongen moet stoppen met doen alsof, maar de jongen zelf smeekt de dokter om hem dood te laten gaan. Hoewel dit het kortste werk is van de filmmaker, is The Village Doctor een unieke kans om Masloboyshchikov op zijn grimmigst en rauwst te leren kennen.