The New Jews
An interview-based collage probing the situation of Israeli exiles who have chosen Berlin as their new home. Stylish, postmodern and provocative in its intertwining of politics and sex, it offers a wild ride.
Nominally a documentary, The New Jews overflows with creativity, including the staged scene of an unusual gynaecological examination, and extensive rotoscoping animation of photographed images. Even the necessary distortion of real faces and voices (so as to avoid identification and possible harassment of some subjects) becomes part of the postmodern style of the project. The film dares to revel in satirical, politically incorrect, hot-button comedy to make its serious points.
Originally produced in 2018 and 2019 and only now publicly released, The New Jews advances a case for the need to hear and acknowledge “the voices of Jewish-Israelis in exile, who have been silenced for too long.”