The New Jews
Een op interviews gebaseerde collage die de situatie van Israëlische bannelingen onderzoekt die Berlijn hebben gekozen als hun nieuwe thuis. Stijlvol, postmodern en provocerend in zijn verstrengeling van politiek en seks; een wilde rit.
The New Jews is op het eerste gezicht een documentaire, maar zit boordevol creativiteit, zoals de geënsceneerde scène van een ongewoon gynaecologisch onderzoek en de uitgebreide rotoscopische animatie van gefotografeerde beelden. Zelfs de noodzakelijke vervorming van gezichten en stemmen (om identificatie en mogelijke intimidatie over sommige onderwerpen te voorkomen) wordt onderdeel van de postmoderne stijl van het project. De film durft te zwelgen in satirische, politiek incorrecte, hot-button komedie om serieuze punten te maken.
The New Jews, oorspronkelijk geproduceerd in 2018 en 2019 en nu pas openbaar uitgebracht, pleit voor de noodzaak om “de stemmen van Joods-Israëlische bannelingen, die te lang tot zwijgen zijn gebracht” te horen en te erkennen.