The Battle of Empty Stomachs
Based on research and interviews with both Palestinian hunger strikers and asylum seekers, this absurdist yet realist film stages a dialogue between the director in her mother tongue that centres on a single question: what do we know about hunger?
This film is a poetic and musical tribute to those who suffered the aftermath of famine and migration, and to Palestinian hunger strikers whose resistance outlives the deafening silence of the colonial world. Filmmaker Diana Al-Halabi won the RTM Pitch Prize at IFFR 2023, which allowed her to realise this film.