The Battle of Empty Stomachs
Gebaseerd op onderzoek en interviews met zowel Palestijnse hongerstakers als asielzoekers, ensceneert deze absurdistische en toch realistische film een dialoog met de regisseur in haar moedertaal, waarin één vraag centraal staat: wat weten we over honger?
The Battle of the Empty Stomachs is een poëtisch en muzikaal eerbetoon aan de mensen die hebben geleden onder de nasleep van hongersnood en migratie, en aan de Palestijnse hongerstakers wier verzet luider klinkt dan de oorverdovende stilte van de koloniale wereld. Filmmaker Diana Al-Halabi won de RTM Pitch Prize op IFFR 2023, waardoor ze deze film kon realiseren.