. . . . Rumene zore
After 48 years filmmaking, legendary Slovenian experimentalist Davorin Marc has his IFFR debut with an archetypal example work from the later part of his career. . . . . Rumene zore is a carefully crafted miniature in which he digitally mimics some of the analogue procedures from the past. If Marc’s analogue works from the 80s were post-punk, then the new ones could well be post-film!