. . . . Rumene zore
Na 48 jaar filmmaken debuteert de legendarische Sloveense experimentalist Davorin Marc op IFFR met een archetypisch voorbeeld uit zijn latere carrière. . . . . Rumene zore is een zorgvuldig gemaakte miniatuur waarin hij een aantal analoge processen uit het verleden digitaal nabootst. Als Marcs analoge werken uit de jaren 80 post-punk waren, dan zouden de nieuwe wel eens post-film kunnen zijn.