Using found footage from the colonial archives of British Mandate Palestine (1917 – 1948) and audio recordings of Palestinian refugees in Lebanon, Partition brings forth histories that have long existed at the margins. Co-director of the Nakba Archive, Diana Allan, re-photographs colonial found footage on 16mm to powerfully resituate Palestinian presence through story, voice and song.