Partition maakt gebruik van gevonden beeldmateriaal uit de koloniale archieven van Brits Mandaat Palestina (1917 – 1948) en geluidsopnamen van Palestijnse vluchtelingen in Libanon. Het brengt geschiedenissen naar voren die lange tijd in de marge hebben verkeerd. Diana Allan, mededirecteur van het Nakba Archive, herfotografeert deze koloniale found footage op 16mm om de Palestijnse aanwezigheid krachtig te herpositioneren via verhaal, stem en zang.