La Durmiente
During a dynastic crisis in 14th century Portugal, the 10 year old Beatriz enters into a forced marriage to become the country’s new queen. At the Monastery of Sancti Spiritus in Toro, where the tomb of Beatriz is located, this story is re-enacted, re-imagined, and recreated with children of the same age. As their imagination is allowed to roam free, a different way to interact with their country’s history opens up.