La Durmiente
Tijdens een crisis van de dynastie in het 14e-eeuwse Portugal wordt de 10-jarige Beatriz gedwongen tot een huwelijk om de nieuwe koningin van het land te worden. In het klooster Sancti Spiritus in Toro, waar de graftombe van Beatriz zich bevindt, wordt dit verhaal nagespeeld en opnieuw uitgebeeld door kinderen van dezelfde leeftijd. Terwijl zij hun verbeelding de vrije loop laten, vinden ze een nieuwe manier om met de geschiedenis van hun land om te gaan.