Les Rites de Passage
Door de minuscule gaatjes die kevers in de inmiddels afgestorven schors hebben geboord, ontwaren we een sparrenbos in verval, ooit geplant als monocultuur. Naast een ecologische en economische geschiedenis draagt dit bos ook een spirituele erfenis: halve cirkels van eikenhouten palen, in lijn met de zonnewendes, getuigen van een prehistorisch zonneobservatorium, ooit gebruikt voor bovennatuurlijke rituelen. Florian Fischer en Johannes Krell nemen ons mee op een fantasmagorische reis die het menselijke begrip van verandering uitdaagt met een geologisch en haast mythologisch perspectief.